Tämä roombox lähtee Hämeenlinnan Taidemuseon yhteydessä toukokuussa avattavaan Pasi Rauhalan Kotimuseoon.

Tarkoitukseni oli tehdä yhden pojan huone 1970-luvun alusta nukkekotimittakaavassa. Sain työhön aika tavalla vapaat kädet, joten tehtävä oli oikein mielenkiintoinen ja antoisa. Boksin rungon teki minulle mieheni 9mm vanerista.

Tässä melkoinen kuvapläjäys:

Lastenhuoneen tapetit ovat kangasta. kaikki tekstiilit olen hankkinut Forssan kangaskauppa Kankaisesta.

Kuten minä lastenhuoneen käsitän, on se suloinen sekamelska.

Pöydällä olevat piirrokset ovat meidän 6-vuotiaan käsialaa. Pienet kynät ovat cocktail-tikuista, pöytäryhmä on sahattu 4mm vanerista.

Kiiltokuvat olen ostanut Matleenalta. Akvaario on vanha Lundby. Kiitolinjan sahasin 9mm vanerista, kärryt on tehty jäätelötikusta ja kahvitikuista. Dominot ja pelikortit tulostin printminin sivuilta.

Säästölipas on tehty massasta, kukkamaljakko on helmi, saatu Eijalta. Valaisin on tehty roskista, suklaamunan yllätyspakkauksesta ja lääkärin korvien katsomis-suppilosta. Kärpässienijakkara on Matleenalta.

Korkkipyssy on sahattu 2.5 mm vanerista + pala coctail-tikkua.

Krokettipeli on meidän kaupasta, kuten myös jalkapallokengät, jotka tosin maalasin aikakauteen sopiviksi. Potkuauto on tehty massasta ja napeista, jalakapallopeli cocktailtikuista, kahvitikuista ja palasta veneria.

Myös sängyn petivaatekankaat ovat Kankaisesta. Nalle on meidän kaupasta. Skannasin myös muutaman 70-luvun aku ankan.

Polkuauto on Heidi Ott, meidän kaupan hyllyltä sekin.

Norsut olen saanut Eijalta ja kukat olen tehnyt paperista ja maalarinteipistä.

Robotti on tehty massasta ja maalattu akryylein. Herätyskello on meidän kaupalta, puukulho markkinalöytö, pelirasiat printminin sivuilta, autot isännän varastoista.

Nevalyashka-nukke on tehty massasta.

Taulun olen tehtyt laveerattavin puukynin.

Pöllökello on 2.5mm vaneria, käpy-punnukset massaa.

Radio on meidän kaupalta, oikeasti siis 1:24 radio jaloilla, mutta irrotin jalat. Karttapallo meidän kaupalta.

Hylly ja sänky on tehty 3mm puulevystä ja vanerista. "Retrotarrat" tulostin netistä.

Hauskaa Vappua!

Here is the roombox of the 70's. It is a boy's room.  I had quite fun with this!